gran canaria - playa del ingles

Slutade 11.10 idag eftersom vi inte hade någon engelska, det var grymt skönt! Den här skolveckan gick snabbt för mig, jag gick ju bara två dagar. Så nu är det helg, men jag måste dock plugga en hel del. Inte kul. Menmen nu ska jag berätta lite om resan till Gran Canaria som lovat.

Vi var lite oroliga att vädret kanske inte skulle hålla eftersom att det några veckor tidigare varit lite ostabilt. Men så var inte fallet för oss. Vädret var underbart hela veckan. Det var ca 25 grader och strålande sol. Dessutom är solen väldigt stark där, det märkte jag efter första dagen då jag hade bränt mig. Och jag är en sån som nästan aldrig bränner sig! Det var i alla fall grymt skönt att ligga och steka i solen en vecka och nu längtar jag ännu mer till sommaren. Vi höll mest till vid poolen på hotellet på dagarna eftersom att det oftast var så blåsigt vid stranden. Men hotellet, poolen och personalen var underbara så det gjorde inte mig något. Dock så var det typ 90% tyskar på vårat hotell! Vart man än vände sig hörde man tyska. 

En dag var vi faktiskt på stranden, det var härligt och sanden är så finkornig och precis så där som det ska vara utomlands. Havet var lite kallt, men det gjorde inget för mig eftersom jag inte alls är någon badkruka. Tvärtom så tycker jag att det var riktigt skönt i havet. Några speciella utflykter gjorde vi egentligen inte, det blir lite stressigt att börja fixa det när man bara är där en vecka. Så vi bestämde oss för att bara ta det lugnt och njuta av solen. Men det finns en sak som man kan kalla för en utflykt. En dag gick vi och vandrade på maspalomasöknen och såg på solnedgången. All den finkorniga sanden har blåst från Sahara, så det har blivit en miniöknen där. Det var väldigt fint, men vi valde dock helt fel dag! Det blåste nämligen massor och sanden yrde runt om oss. De små sandkornen befann sig på hela min kropp efter den vandringen kan jag lova! Så det hade ju varit trevligare om vi hade valt en dag med mindre blåst. Sen skulle vi ju ta kort på solnedgången och det gick bra ända tills kameran gick sönder! Sandkornen blåste såklart in i kameran också. Så vi missade att ta kort när solen var halvägs ner bakom horisonten. Men jag hann få några bra bilder i alla fall och dagen innan hade vi varit på stranden och tagit kort på solnedgången så helt lottlös blev jag inte. På kvällen fick vi dock kameran att funka igen även om det är väldigt halvhjärtat den lever. Jag antar att det är dags att införskaffa en ny.

Restaurangmat varje kväll tackar jag då inte nej till, grymt god mat åt vi hela veckan och massor av stora glassar. Shoppa gjorde vi inte så mycket eftersom att det antingen är svindyra märkeskläder eller turkkläder. Jag hittade dock några mellanting som jag köpte. Det är ju inte heller billigare i Gran Canaria så det är ju inte något ställe man far till för att shoppa. 

Folket var grymt trevliga och de hade alltid ett leende på läpparna. Visst fick man en del raggare efter sig, men sånt är livet när man är utomlands. Det finns så mycket jag skulle kunna berätta, men det är nog bäst att jag slutar nu annars kommer ingen att orka läsa. Resan till Playa del Ingles var underbar och det är ett ställe jag gärna återvänder till i framtiden!

 

Kommentarer
Postat av: Emilia

Verkar ha varit en härlig resa! :)

2008-04-05 @ 19:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0