tabu

Dagen började med att jag steg upp precis i tid för att se skidåkning. Det är ganska mysigt att lägga sig under en filt på soffan och se på tv när man nyss har vaknat. I alla fall så såg jag på skidåkning, som jag egentligen inte är så intresserad av. Men det var ändå roligt att se när Charlotte Kalla slog till stort och vann hela tour de ski. Sedan blev jag av någon anledning alldeles fast av att se resten av tävlingarna som rullade förbi på skärmen. Så jag erkänner, skidåkning är ganska roligt att se på. När det gäller att själv åka skidor väljer jag slalom framför längdskidor. Att åka slalom är en härlig känsla, en känsla som är svår att beskriva. Mina slalomskidor är dock inte de bästa. Jag har nämligen fått dem av min moster och de är lite äldre. Men de funkar ju i alla fall. Nog om detta, jag tänkte berätta om resten av min dag.

Jag bestämde mig för att städa lite i mitt rum. Med städa menar jag då att plocka upp alla hundratals saker som låg på mitt golv. Det blev alltså ingen dammsugning eller dammtorkning. Men den stora bedriften att plocka upp alla saker från golvet gjorde en stor förändring. Så nu ska jag se till att hålla det såhär fint. Vi får väl se hur det går med det.

Något som inte får glömmas är vad som gjordes på kvällen. Den spenderades med några härliga tjejer, Rebecka, Emma och Karro. Vi spelade tabu nästan hela kvällen. Jag har glömt bort hur grymt roligt det är. Man sitter där med ett kort i handen och försöker komma på något att säga medan sanden i timglaset rinner ner. Det är verkligen inte lätt att komma på rätt ord att säga. Men det är i alla fall något som alla borde testa på och det passar ju till de flesta tillfällena, med familjen, kompisarna, festen, ja nästan vad som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0