nyårsafton

Igår hade vi tjejer en mysig pizzakväll hos hanna med snyftfilmen Dear John.

Snart är det dags att äta 3-rätters middag och ikväll så blir det fest med en massa roligt folk, gott nytt år!

best boyfriend in the world

Måste bara få säga att jag har en helt underbar pojkvän! Jag måste ha varit väldigt snäll iår för vi bytte julklappar igår och jag fick så mycket fint, bland annat ett par urmysiga tofflor, örhängen och en ljuslykta. Men inte nog med det.. Sen för han in mig i ett rum med rosenblad på golvet och på hans massagebänk och säger att jag ska få en massage. Så romantiskt och gulligt gjort av dig älskling, tack än en gång!

after xmas

Tack för en grymt rolig kväll igår!

Nu beger jag mig till förfesten med min tjejer och sen ikväll blir det att gå ut på after xmas!

juldagen

Igår var de ju julafton och jag jobbade som sagt, men jag slutade faktiskt kl 15 istället. Så jag och tomas åkte till pappa och var där ett tag och öppnade julklappar och spelade spel. Jag fick bland annat en Sony Cybershot kamera så nu kan jag ta massa bilder i asien! :D

Sen åkte vi till mamma och åt middag och sen blev det paketöppning även där. Fick resepengar, tandblekning, kläder, halsband, lite flytta hemifrånsaker och lite andra saker.

Är så tacksam för alla julklappar, jag är supernöjd! Tack tack tack än en gång! <3

jobb

Idag har jag jobbat, 7-16. Men nu är jag äntligen hemma och ikväll blir det att träffa efterlängtade SP3B! Men tyvärr måste jag försöka komma i säng i tid idag också eftersom jag jobbar imorgon på självaste julafton.. Dock bara 7-16 så jag hinner ju hem till kvällen :)

tjejkväll

Kvällen me tjejerna igår var riktigt trevlig! Vi lagade mat, men det blev ändrade planer så vi gjorde bakad potatis och fläskfilé istället med en supergod sallad, bröd och lite såser. Det blev grymt gott förutom att potatisarna blev en aning hårda..

Resten av kvällen spenderades med massa spel och prat, en riktigt bra kväll helt enkelt! :)

tisdag

Igårkväll träffade jag Hanna, Emilia, Rebecka, Karro och Emma på nodo och det blev en hel del prat i flera timmar innan det bar av hemåt igen.

Ikväll ska jag träffa Ida, Hanna och Olivia och laga middag tillsammans, kanske spela nå spel och umgås. Vi ska laga fondue förresten och de har jag nog aldrig ätit, förutom chokladfondue förstås!

måndag

Helgen har varit riktigt bra, i lördags blev vi bjudna på middag hos Tomas och Hanna och så hade vi lilla julafton. Vi drack glögg, åt toffifee och skumtomtar och tacogratäng.

Igår hade vi sista badmintonträningen för säsongen så vi bjöd våra badmintonbarn på pepparkakor och saft. Nu kommer jag inte hinna vara med på nån badmintonträning förrän i april typ!? Shit va långt bort de känns, men det kommer nog att gå fort när vi väl är på resande fot.

Jag och Ida på en tävling här i Piteå

fredag

Idag har jag gått me Karro på stan och sen satt vi och pratade länge och väl på kvartersbageriet. Sen kom mamma in till stan och bjöd mig på middag på chiliköket där vi åt grillspett med jordnötssås, såå grymt gott! Kommer nog att äta mycket Satay Gai i Thailand. Förresten så funderar vi på att ta en matlagningskurs när vi är i thailand, det är typ nån kväll, man får äta maten och dessutom får man en receptbok, allt det till ett billigt pris.

Ikväll blir det myskväll med mamma, vi ska äta chips och dipp och spela lite spel! :)

rhodos

I våras åkte jag och tre av mina bästa vänner på studentresa till Rhodos. Vårt hotell låg i Rhodos stad, trodde vi iaf, men i själva verket låg det i utkanten av stan så vi åkte taxi för det mesta. I området där vi bodde fanns det inte mycket alls, det fanns knappt några affärer eller restauranger förutom hotellets och någon fler. För det mest åkte vi in till stan och åt där och shoppade.

Eftersom det var en studentresa så gjorde vi inga speciella utflykter, vi gick mest ut på kvällarna på en bar som hette Toxic där de anordnade speciella fester. Eller en sorts utflykt gjorde vi och det var att besöka "gamla stan". Det var väldigt mysigt där, trånga gator, mysiga affärer och restauranger och en mur runtom allt. En annan utflykt vi faktiskt hade tänkt göra var att fara på ett vattenland men det blev aldrig av tyvärr.

Hela dagarna låg vi på stranden eller vid poolen på hotellet. Vädret var bra största delen av resan förutom de två sista dagarna när det kom några regn- och åskskurar.

Rhodos var ett väldigt fint ställe och är fortfarande inte jättedyrt att handla och äta middag på. Jag vill gärna åka tillbaka men då vill jag bo på ett hotell mitt inne i stan. Annars var resan helt underbar och tillsammans med mina underbara vänner kan det inte bli bättre <3

+ Mina underbara vänner                          - Hotellet
+ Uteställena                                       - Vi upptäckte inte så mycket av själva Rhodos
+ Vädret

Jag och Hanna
Rebecka, Emilia och Hanna i poolen

snöstorm

Usch vilket väder det har varit idag! Men jag och Markus trotsade vädret och tog oss in till stan för att göra lite julklappsköp och sen hittade jag även en nyårsklänning från bikbok som öppnade idag.

Efter stan har vi skottat, skottat och skottat.. Nog längtar man till asien nu! På tal om det så är det precis 1 månad tills vi påbörjar våran resa till stockholm och sedan vidare till Bangkok! :D

blondie

Idag har jag äntligen blivit av med min långa utväxt genom att göra nya slingor. Mitt hår blev väldigt somrigt så nu längtar jag efter värmen i thailand!

Justja, jag fick hem den lila klänning jag beställde idag och tyvärr så var den alldeles för stor.. Den var väldigt stor i storleken och satt inte alls bra så den får helt enkelt åka tillbaka.

cypern

Sommaren 2009 var det meningen att jag skulle åka på en resa med mina kompisar. Det gjorde jag också men det blev tillslut bara jag och Emilia som åkte iväg, men kul hade vi ändå!

Resan bar av i augusti till Ayia Napa och vädret var helt underbart hela veckan, fruktansvärt varmt och mycket sol! Vi åkte inte på utflykter eller så utan på dagarna låg vi på stranden och på kvällarna gick vi oftast ut på Grabbarna grus förutom de kvällar vi hade myskväll hemma. Utelivet var grymt i cypern och grabbarna grus återvände vi till så gott som varje kväll. Dessutom träffade vi ett härligt killgäng som vi umgicks med under resan både på stranden och kvällarna.

Maten i Cypern var väl ingen höjdare direkt, de flesta kött- och kycklingrätter var ganska torra och lite kryddade men de gick ner ändå. Vi testade även Cyperns nationalrätt meze, där det var massa olika smårätter från cypern. De var väl inte sådär jättegott men det var väldigt mycket mat. Och de godaste kom i slutet när man redan var mätt.. Däremot en sak inom deras matkultur är gryyymt god och det är halloumi. Vi åt ofta mackor med halloumi på stranden, muums.

Hursomhelst så gillade jag verkligen cypern och resan dit med emilia är något jag aldrig kommer att glömma. Det var en alldeles speciell och galen resa och jag återvänder gärna dit igen. Tack för för att du gjorde resan så bra Emilia! <3

+ Emilia                                         - Vi upptäckte inte så mycket av cypern
+ Värmen                                       - Deras ibland okryddade mat
+ Killgänget vi träffade
+ Uteställena

Vårat hotell
Emilia äter halloumimacka till lunch
Meze
Nissi Beach

Emilia hoppade bungyjump

En del av killgänget vi träffade

Grabbarna grus

lucia

Idag är det lucia och jag har varit uppe med tuppen. Jag steg upp kl. 7 och åt frukost med mamma och såg lucia på tv. Det var väldigt mysigt faktiskt och jag är glad att jag steg upp lite tidigare för en gångs skull. Nu på morgonen har jag paketerat massa julklappar som jag har lagt under granen som vi satte upp för några dagar sen och nu funderar jag på att baka lite julgodis. Julmusiken går på högvarv och jag julpysslar, i love it!

Pepparkakshuset jag och markus gjorde för ett tag sen :)

härlig fredag

Igår umgicks jag som sagt med mina badmintontjejer, det började med afterwork på nodo som var riktigt gott! Sen satt vi och pratade på om allt möjligt och sen for vi hem till mig och såg idol och sedan använde vi våra egna sångkunskaper och spelade ett sångspel. Riktigt trevlig kväll, det här måste göras om tjejer!

Hanna, jag och Sofia
Våran tränare bäste Urban och Ida

afterwork

Ikväll blir det afterwork på nodo med mina gamla badmintonbrudar och sen blir det att se idolfinalen.
Det är franskt tema på maten ikväll så det blir nog en spännande upplevelse!

Förrätt

Bouillabaisse

serveras m. bröd

Varmrätt
Provensalsk biff
serveras m. rostade rotsaker och  roquefort sås

Efterrätt

Jorgubbs kompott m. champagne

serveras m vaniljglass

what if

Igår hade jag mycket för mig, först träffade jag rebecka på stan och vi planerade barnträningarna till veckan. Sen köpte vi fika som vi ska bjuda på eftersom det är sista veckan.. De känns lite konstigt att det är sista gången vi träffar de här söta små barnen. Men det kommer nog att bli en bra avslutning, jag längtar nästan litegrann!

Efter planeringen med Rebecka åkte jag raka vägen för att träna mina badmintonbarn och efter det blev det raka vägen hem och skynda sig att äta. Direkt efter det kom pappa och Christina och hämta mig eftersom vi skulle fara och spela bowling. Även Tomas var me så det var riktigt kul att få göra något tillsammans eftersom det inte händer så ofta. Självklart var det jag som vann hela allt förutom en oavgjord serie med Tomas ;)

Imorse gick jag in på ellos bara för att kolla om klänningen jag ville beställa hade kommit in nå mer. Och de hade den faktiskt gjort även fast hon på kundtjänst sa att den inte skulle komma in nå mer! Så jag beställde den i lila så får jag se om den är nåt att ha! :D

Tyskland

Under våren 2009 åkte jag med till Berlin med min tyskagrupp från skolan. Vi skulle bo på ett vandrarhem lite utanför centrum och jag kan säga att allas fördomar om tyskland började när vi var påväg dit. Det var grått, massa cementhus och allmänt tråkigt, våren hade inte heller hunnit blomma ut helt. Vandrarhemmet såg ju inte heller sådär jättefräscht ut men de gick ändå bra att bo där.

När vi åkte iväg mot centrum kom vi genast på bättre tankar för där såg allt mycket bättre och finare ut. Vandrarhemmet måste ha legat i slummen eller nåt, haha. Hursomhelst så fick vi fara på många olika utflykter, bland annat få se en del av berlinmuren, besöka ett gammalt koncentrationsläger och en skola, gå på museum och se Olympiastadion. Vi åkte också upp i ett torn som snurrade högst upp och man hade en fantastisk utsikt över hela Berlin. På fritiden gick vi mycket på stan och det var inte lite affärer det fanns!

Hela resan var väldigt rolig och det var kul att vi hann med så många utflykter. Jag skulle gärna vilja åka tillbaka till Tyskland under den blommande våren eftersom jag har hört att det ska vara väldigt vackert där då.

+ Mycket att göra                                      - Vandrarhemmet
+ Historiskt intressant                                 - "Slummen"
+ Utflykter

Utsikten från vandrarhemmet..

Vårat rum

Olympiastadion

Berlinmuren

Ugnarna där fångarna brändes på koncentrationslägret Sachsenhausen

Brandenburger Tor

söndag

Har haft en riktigt trevlig helg med Markus! I fredags så hade vi myskväll och såg på idol och åt en massa godis. Och igår så gick vi en sväng på stan och sen blev jag bjuden på middag av markus på golden dragon, svingott! Tack igen älskling. Och idag så planerade vi lite om thailand och sen har jag varit på träning. En riktigt bra helg helt enkelt!

klänning

Funderar starkt på att beställa hem den här klänningen till nyår, eller vad tycker ni? Dessutom fick man 40% + fri retur som ny medlem så jag kan ju beställa hem den och testa den iaf :)

long day

Idag har det varit en låång dag, jag har knappt suttit still en minut känns de som! Fast jag har haft en bra dag iaf. Den började med att jag steg upp kring 7 och tog sedan bussen in till stan för att kunna ta bussen in till luleå med Hanna. Vi har nämligen julhandlat en hel del och jag är riktigt nöjd med mina julklappsköp. Jag lovar att de som ska få mina julklappar blir nöjda.. ;)

Sen när vi kom hem från luleå var det i princip att fara iväg direkt igen och träna småbarnen till kl 19. När jag väl kom hem ett tag efter det så har jag ätit middag och nu har jag julbakat och lyssnat på julmusik. En hel del har jag gjort idag och det mesta i julens tecken vilket är supermysigt!

Nu längtar jag efter sängen och imorgon blir det också hyffsat tidig uppstigning eftersom jag ska träffa min jobbcoach kl 10.