cypern

Sommaren 2009 var det meningen att jag skulle åka på en resa med mina kompisar. Det gjorde jag också men det blev tillslut bara jag och Emilia som åkte iväg, men kul hade vi ändå!

Resan bar av i augusti till Ayia Napa och vädret var helt underbart hela veckan, fruktansvärt varmt och mycket sol! Vi åkte inte på utflykter eller så utan på dagarna låg vi på stranden och på kvällarna gick vi oftast ut på Grabbarna grus förutom de kvällar vi hade myskväll hemma. Utelivet var grymt i cypern och grabbarna grus återvände vi till så gott som varje kväll. Dessutom träffade vi ett härligt killgäng som vi umgicks med under resan både på stranden och kvällarna.

Maten i Cypern var väl ingen höjdare direkt, de flesta kött- och kycklingrätter var ganska torra och lite kryddade men de gick ner ändå. Vi testade även Cyperns nationalrätt meze, där det var massa olika smårätter från cypern. De var väl inte sådär jättegott men det var väldigt mycket mat. Och de godaste kom i slutet när man redan var mätt.. Däremot en sak inom deras matkultur är gryyymt god och det är halloumi. Vi åt ofta mackor med halloumi på stranden, muums.

Hursomhelst så gillade jag verkligen cypern och resan dit med emilia är något jag aldrig kommer att glömma. Det var en alldeles speciell och galen resa och jag återvänder gärna dit igen. Tack för för att du gjorde resan så bra Emilia! <3

+ Emilia                                         - Vi upptäckte inte så mycket av cypern
+ Värmen                                       - Deras ibland okryddade mat
+ Killgänget vi träffade
+ Uteställena


Vårat hotell
Emilia äter halloumimacka till lunch
Meze
Nissi Beach

Emilia hoppade bungyjump

En del av killgänget vi träffade

Grabbarna grus


Kommentarer
Postat av: emilia

<3!!!!

2010-12-14 @ 11:45:41
URL: http://emiliaswords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0