rhodos

I våras åkte jag och tre av mina bästa vänner på studentresa till Rhodos. Vårt hotell låg i Rhodos stad, trodde vi iaf, men i själva verket låg det i utkanten av stan så vi åkte taxi för det mesta. I området där vi bodde fanns det inte mycket alls, det fanns knappt några affärer eller restauranger förutom hotellets och någon fler. För det mest åkte vi in till stan och åt där och shoppade.

Eftersom det var en studentresa så gjorde vi inga speciella utflykter, vi gick mest ut på kvällarna på en bar som hette Toxic där de anordnade speciella fester. Eller en sorts utflykt gjorde vi och det var att besöka "gamla stan". Det var väldigt mysigt där, trånga gator, mysiga affärer och restauranger och en mur runtom allt. En annan utflykt vi faktiskt hade tänkt göra var att fara på ett vattenland men det blev aldrig av tyvärr.

Hela dagarna låg vi på stranden eller vid poolen på hotellet. Vädret var bra största delen av resan förutom de två sista dagarna när det kom några regn- och åskskurar.

Rhodos var ett väldigt fint ställe och är fortfarande inte jättedyrt att handla och äta middag på. Jag vill gärna åka tillbaka men då vill jag bo på ett hotell mitt inne i stan. Annars var resan helt underbar och tillsammans med mina underbara vänner kan det inte bli bättre <3

+ Mina underbara vänner                          - Hotellet
+ Uteställena                                       - Vi upptäckte inte så mycket av själva Rhodos
+ Vädret
+ Hyfsat billigt

Utsikten från vårat hotell
Hela gänget
Våran stooora säng ;)
Gamla stan
Shopping i gamla stan
Stranden
Rebecka och jag
Toxic
Jag och Hanna
Rebecka, Emilia och Hanna i poolen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0