koh lipe

Igår kom vi äntligen fram till Koh Lipe efter den långa båtresan. Det blev dock tre olika båtar och vi trodde att vi bara skulle åka en. Liten färja, speedboat och sen en lite större färja, allt blev försenat som vanligt så vi kom fram några timmar senare men det gick ganska fort ändå.

Vi fullkomligt älskar den här ön! Så fort vi kom iland här kände vi den lugna och sköna atmosfären, det här är det vi har letat efter. En lugn och vacker ö där vi bara kan slappna av. Det är dock ganska mycket svenskar här också men inte alls lika mycket folk som på phi phi så här gör det inget att våra grannar är svenska eller att man hör svenskar här och där.

Vi bor i en bungalow jättenära stranden på ett ställe som heter Pink Resort som är gode fint faktiskt, dock så ligger även detta över våran budget. 1200 baht/ natten, men vi valde att bo här eftersom de ställen vi såg för 600 baht här var riktigt snuskiga och ofräscha. Standarden är ju alltid sämre på öarna dessutom. Här ska vi iaf stanna fyra nätter som det ser ut just nu, kommer bli riktigt skönt att få vara här ett tag. Vi måste ju iaf över till Malaysia den 16e februari eftersom vårt visa går ut.

Idag har vi slöat på stranden och så gick vi och åt lunch på en liten mysig strand en bit ifrån våran. När vi kom hem fick vi en mindre trevlig överraskning, vi hade nämligen en myrinvasion på våran bungalow. Väggen utanför var helt täckt med röda myror så vi fick hjälp av en thaigubbe som sprutade massa myrmedel. Vi tror att det var för att vi råkade glömma att släcka lampan här ute inatt eftersom de var massor runt den? Har även massa småmyror i bungalowen också och några hade krypit ner i min necessär.. Blää. Har glömt berätta att vi hade en stor spindel i badrummet sista dagen på phi phi också. Den var inte jättestor men största spindeln jag har sett hittills iaf. Det är tur jag har Markus som tar hand om krypen ;)

pattaya beach (stranden där vi bor)
här mår vi bra ska ni veta, livet kunde inte vara bättre just nu!
ministranden sanom beach där vi åt lunch idag
vi köpte en hängmatta när vi var i koh samui och nu har vi äntligen fått testa den
utsikten från hängmattan

Kommentarer
Postat av: Inger

Där såg det riktigt härligt ut.....jag förstår att ni myser riktigt mycket nu. Otur med myrorna också och spindeln.....

Emma en hängmatta vill jag ju ha.....om du har möjlighet att köpa en så får du betalt när du kommer hem. Jag längtar efter en sån hängmatta, vet du Thomas köpte ju en till Mats och mig.....Men om du har möjlighet så vill jag gärna ha en.

Ni får fortsätta och mysa på, jag tänkte precis när jag läste men ska ni aldrig stanna upp och då stod det två rader ner att ni skulle stanna i fyra dagar, festligt.....Sköt om er och kram

2011-02-11 @ 15:36:04
Postat av: Tomas Åstörm

Myrinvasion har man varit med om ja! Se till att inte glömma något sött framme, då är de där vid ett nafs. De älskar socker!

2011-02-11 @ 15:50:14
URL: http://4-klovern.blogspot.com
Postat av: Dick och Louise

Så härligt det verkar där! Passa på att njuta av tillvaron och varandra. Kram kram

2011-02-11 @ 17:23:04
Postat av: josefine

sitter och läser igenom din asien kategori inför min och linus resa :D vi missade ju bland annat malaysia och södra thailand sist jag var iväg, så himla bra att jag kan få lite tips här på din blogg :D/jossan

2011-12-28 @ 14:49:15
URL: http://josefinegabrielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0