perhentian islands

Nu befinner vi oss på Perhentian Islands, eller vi kom ju hit igår på dagen. Bussresan hit var jobbig, vi var tvungna att åka redan kl 5 på morgonen och det var den guppigaste väg vi åkt! Jag låg längst bak och försökte sova men det guppade så mycket att man bara började må illa och kunde inte sova.. Men sen kom vi äntligen fram till öarna, det finns två öar, en mindre och en större och vi valde att bo på den mindre. Dom har precis öppnat öarna efter monsunregnen så det är början av lågsäsongen här nu. Vi bor på en strand som heter Coral Bay, men vi hade egentligen tänkt bo på Long Beach på andra sidan som ska vara mycket finare men när vi gick dit så har det knappt öppnat några hotell och det var smutsig strand så vi vände.

Det är väldigt fint här med superklart vatten och vi bor på ett superfint hotell som heter Shangri-La resort för RM 80/natten (160kr). Under högsäsong kostar samma rum RM 200/natten! Så man får grymt mycket för pengarna här, tv, varmvatten, ac och fläkt, kylskåp. Helt klart det bästa rum vi haft hittills. Dessutom så finns det massa små privata små stränder bakom hotellet som är jättemysiga och där man nästan ligger helt själv. Vi har legat på de små stränderna en stund igår och idag, det har dock varit ganska molnigt förutom på eftermiddagen idag då solen kom fram. Igår var vi så trötta efter allt resande så när vi la oss på stranden somnade vi direkt.. Och vi sov nog där i några timmar och vi hade inte tänkt på att smörja oss eftersom det var molnigt så markus brände sig rejält! Jag brände mig inte alls men nog skulle vi ju ha smörjt oss men vi somnade så fort vi kom till stranden i princip.

Igår spöregna det massor på kvällen men annars så har vädret hållit sig rätt bra trots lågsäsong. Det är väldigt lugnt här och det finns ju inte så mycket att göra men imorgon då kommer våran vän Joar och det ska bli riktigt kul att få träffa honom!

vårat rum
markus tog sig ett dopp och fastnade

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej!

Rummet ser ju ut som en bröllopssvit, mysigt.

Jag fick vykortet av dej i dag, jag längtar efter dej också.

Kramar...

2011-02-22 @ 16:54:11
Postat av: Dick och Louise

Vilket fantastiskt ställe ni har hamnat på. Rena rama paradiset! Tusen tack för vykortet. Hälsa Joar!

2011-02-22 @ 17:55:05
Postat av: mamma

Emma, jag har skrivit mail till dig. Har stora problem med min dator, har förklarat där. Hoppas allt väl med er. Massor med kramar från mig :)

2011-02-24 @ 07:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0