riley och en tur till fyra öar

Nu är vi inne på våran andra dag här i krabi och vi bor på en strand som heter riley. Grymt fin strand, det är nog en av de vackraste stränder vi varit på. Så igår låg vi på stranden när vi kom fram hit och det var fruktansvärt varmt, så varmt att man nästan inte kan ligga still eftersom det knappt blåser något heller. Såhär varmt har vi inte haft någon annanstans under vår resa.

Idag har vi haft full rulle hela dagen, vi har nämligen varit iväg på en utflykt till fyra olika öar här runtom krabi. Det var både snorkling och strandbesök. Vi åkte först till Poda Island där vi fick slappa på stranden ett tag, sen åkte vi till Koh Si för snorkling, sen Chicken Island där vi också snorklade och sist Tup Island där vi åt lunch och  solade och badade en liten stund. Snorklingen var väl inget att hurra för egentligen eftersom vi har sett så mycket mer och finare fiskar med ännu klarare vatten men det var kul ändå. Hur som helst så var det kul att få besöka lite olika öar även fast det kändes lite stressigt för vi fick inte så mycket tid på varje ö..

När vi kom hem från utflykten så gick vi till en annan strand här i närheten som heter Phra nang. Grymt vacker strand det här me och det finns massa klippor och grottor precis vid stranden. Och ikväll har vi suttit på riley beach och sett på solnedgången, låter inte helt fel va?

Tänkte berätta en konstig grej också, första dagen i Khao Lak så hittar jag ett par shorts i min väska. Har ingen aning om hur de har kommit dit heller för jag packar alltid ner mina saker i packpåsar och har haft med mig väskan överallt typ. Så det är nog en gåva från gud och dessutom var de vädigt snygga och precis min storlek ;) Har dock blivit bestulen på en ring, ett halsband och ett nagelset tror jag, om jag nu inte har tappat bort de själv..

riley beach
koh si där vi snorklade
chicken island där vi också snorklade
chicken island
Tup Island
Phra nang beach
en grotta uti phra nang stranden
vi fick mata några apor när vi gick genom skogen hem från stranden
vi sitter och tittar på solnedgången på stranden

Kommentarer
Postat av: Christina

Åhhhh vad jag blev avundsjuk nu OCH ressugen..Jadu hur ska man få med pappa din??? Nedsövning och packa ner honom i resväskan ; )

Det ser helt underbart ut och jag blir lika glad och varm i hjärtat när jag ser hur ni njuter av eran resa. Var rädd om varandra och ha det så bra.

Kram från avundsjuk ;)

2011-02-06 @ 17:14:30
Postat av: Pappa

Härliga bilder, jo ni verkar trivas som fisken i vattnet.

Kul att kunna prata med er på skype.

Kram...

2011-02-06 @ 17:30:18
Postat av: Hanna

Thailand verkar vara underbart :) Kan it fatta att ni knappt varit borta en månad men ändå hunnit se o göra så mycket! Ni har blivit lite bruna nu också ^^ Tänkte också säga att psykologi o spanska kurserna går bra, har första psykologitentan på fredag så ni får hålla tummarna för mig :D Kram på er!

2011-02-06 @ 17:36:18
Postat av: Sofia

Åh, fantastiskt härligt! :) Det kanske var nån som bytte ett par shorts som den var less på mot dina saker? ;)

2011-02-06 @ 19:34:18
URL: http://cloudberries.blogg.se/
Postat av: mamma

Grottorna liknar lite det som vi såg i Mallorca eller hur... fastän det var ju mkt färger där. Vilken fin klänning du har skaffat. Ska logga in mig på skype på din dator i fortsättning så det kanske fungerar bättre med ljud :) Puss o kram

2011-02-07 @ 07:23:08
Postat av: Emma

Hanna: ja här har vi det underbart, vi har både hunnit med att slappa på stränderna och en hel del utflykter så det flyter på riktigt bra. Va kul att kurserna går bra, jag ska hålla tummarna för dig! Längtar efter att få komma och träffa dig i umeå sen :) kram



Sofia: Haha ja den personen kanske fick dåligt samvete och lämnade mig ett par shorts? :p det får jag nog aldrig veta.. haha

2011-02-07 @ 14:00:39
URL: http://astromemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0