mallorca

I september åkte jag och mamma till mallorca för att fira våra födelsedagar. Vi åkte till en Alcudia som var en barnvänlig stad med underbara stränder! Stranden var alldeles mjuk och finkornig och vattnet turkost, så jag måste nog säga att det är den bästa stranden jag varit på i Europa.

Vårat hotell var väldigt fint och poolen var fin den också men vi spenderade mest tid på stranden. Vi bodde en bit ifrån hamnen men vi gick dit så gott som varje kväll. Det var väldigt mysigt och skönt att få gå en promenad på kvällarna.

Vi gjorde en utflykt som var till droppstensgrottorna och även några andra små stopp under den dagen. Tror jag har skrivit mer om den utflykten tidigare i nått inlägg.

Andra saker vi gjorde under resan var väl att äta gott och även lite shopping. Men det fanns inte så mycket att köpa men däremot kom jag hem med 6 stycken !? nya ringar tror jag.. Haha!

Jag tyckte verkligen om Mallorca och jag skulle gärna åka dit igen, det enda nackdelen är väl egentligen att det är ganska dyrt där. Tack för resan mamma och jag hoppas vi åker på någon fler mor och dotter resa i framtiden!

+ Fint hotell                                            - Dyrt
+ Underbar strand
+ Vackert landskap


Stranden
Ett stopp på utflykten vi gjorde
Vackert landskap
Droppstensgrottorna
Jag och mamma

Kommentarer
Postat av: Markus

Vad fina ni är ;)

2011-01-06 @ 16:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0