måndag

Efter en rolig helg i Umeå är jag nu hemma igen och den här måndagen kommer att spenderas med markus på stan. Han ska nämligen bjuda mig på lunch och sen ska vi gå och julklappshandla lite.

Ikväll ska jag på Afropower dance och skaka loss lite, känner att det är välbehövligt med ett träningspass, som dessutom är roligt!

jobb

Fick alldeles nyss ett samtal om jobb under juletiden..

23/12
24/12
30/12

De enda som jag egentligen inte vill jobba är ju julafton men å andra sidan tjänar man bra med pengar så jag ska bara vara glad att jag har fått jobb! Kommer att sitta fint i resekassan! :D

umeå

Snart bär det av till Umeå för att hälsa på Emilia tillsammans me Hanna. Ikväll blir det tacos och sen idolmys och imorgon blir det fest! Det kommer att bli en riktigt rolig helg med mina underbara vänner, synd bara att inte rebecka kunde följa..

Mina älskade vänner

Gran Canaria "igen"

Nästa resa som gick av stapeln var år 2009 som också gick till Gran Canaria, men denna gången till Arguineguin. Och varför vi åkte dit igen var för att Markus pluggade till massageterapeut där. Mamma följde med men egentligen handlade väl resan mest om att jag skulle få träffa markus.

När vi kommit fram till vårat hotellrum väntade ett magiskt ögonblick bakom dörren några minuter senare. Att få träffa min älskade markus efter så lång tid var helt underbart, jag kunde inte förstå att han var där!
Själva byn Arguineguin som vi bodde i var inte så jätterolig, den var väldigt liten och det fanns inte så mycket att göra. Men det gjorde ingenting för jag hade ju markus. Vi låg mest vid poolen men vi gick även till en strand och badade ibland. Vädret var bra hela resan och hotellet var jättefint förrutom att vi hade tre kackerlackor på rummet tre dagar i rad...

En dag gick vi på en promenad till hans skola som låg högst upp på berget och den dagen var det inte lite varmt!! Sen fortsatte vi till lägenheten där han bodde och det såg faktiskt hemtrevligt ut, speciellt med tavlan på mig vid hans säng.

Vi gjorde en utflykt som var till Puerto Rico, vi åt middag där och gick vid den fina hamnen. Puerto Rico är väldigt mysigt och vackert så det var en perfekt kvällstur. Vi gjorde även en kvällsutflykt till Playa del Ingles och åt middag där och det såg ut precis som jag och mamma kom ihåg det eftersom det var 1 år sen vi var där.
Det var en helt underbar resa men det var väldigt svårt att skiljas igen.. Gran Canaria är ett fint ställe men jag åker hellre någon annanstans än Arguineguin eftersom det inte fanns så mycket att göra där.

+ MARKUS                                   - Lite att göra

Kvällsutflykt till Puerto Rico

Puerto Rico

söndag

Sjukdomen som spökade tidigare i veckan blev bättre direkt dagen efter. Är fortfarande lite hängig och förkyld men det här väl till.. Har haft en mysig helg iaf och torsdagen var också jättemysig eftersom vi for på bio och såg harry potter. I fredags hade jag och markus en myskväll framför idol och igår så for vi en sväng på julmarknaden i öjebyn. Idag ska jag göra lite julgodis och sen ska jag fara och träna mina badmintonbarn.

sjuk

Typiskt! Nu har jag gått och blivit sjuk igen.. Halsen gör ont och nu har jag tydligen fått feber också. Förhoppningsvis går det över under natten för jag måste upp tidigt imorgon och gå på jobbcoachmöte och sen ska jag ju träna barnen och så ska jag på bio på kvällen! Jaja så länge febern inte går upp till alltför jobbiga siffror så ska jag nog kunna fullfölja mina planer ändå. Men vill inte vara sjuk, vill träna, göra massa saker och vara glad!

två månader

Idag är det exakt två månader tills våran asienresa börjar, den 16 jan åker vi till stockholm och den 17 jan till bangkok! Hjälp vad tiden går fort, men jag längtar så trots att jag knappt kan fatta att vi verkligen ska dit. Två ynka månader kvar.. Och jag som har sagt hur länge som helst att jag ska börja uppdatera er mer om resan här på bloggen men det har jag ju inte gjort än. Men jag ska göra det snart, jag lovar! De här två månaderna kommer att flyga iväg eftersom att det snart är jul och nyår och sen 16 jan! Aaaaah, spännande värre! :D

gran canaria

År 2008 åkte jag och mamma till Playa del Ingles. Vi hade valt ett hotell som hade bungalows som var gryymt fint! Det var dessutom ett hotell med majoriteten tyskar så då kanske ni förstår att de var lite extra lyxigt? Tyskarna är ju kända för det.. Eftersom det var så otroligt mycket tyskar där, minst 90% så trodde ju självklart alla att vi också var tyskar. Hursomhelst så var det ett underbart hotell med ett underbart poolområde! Man behövde bara vifta lite med handen så kom någon och frågade vad man ville ha, vilket resulterade i måånga stora goda glassportioner under resans gång.

Vi var bara på stranden en dag dock eftersom att det var så blåsigt på stranden när vi var där så vi njöt vid poolen istället och solen sken varenda dag. Varje kväll så gick vi till centrum och åt supergod mat, jag måste säga att Gran Canaria har fruktansvärt god mat! Vi hittade dessutom ett favoritställe som vi åt på två gånger som hade kolgrillat kött och massor me andra godsaker.

Vi åt inte bara middag på kvällarna utan vi åt ofta stoora glassportioner på kvällarna också.. Det var ingen idé att köpa något där egentligen eftersom allt är så dyrt och alla kläder är antingen jättefula eller svindyra.

En "utlflykt" som vi gjorde var att vandra genom maspalomasöknen vid solnedgången. Det är sandkorn som har blåst ända från saharaöknen över havet och bildat en egen liten öken i maspalomas. Vi skulle som sagt ta en massa bilder på solnedgången men vi valde fel dag eftersom det blåste sjukt mycket och sanden virvlade runt och in i kameran så den slutade fungera för ett tag. Vi hann dock få några bilder ändå och det var riktigt fint med solnedgången och allt där men nästa gång får vi nog tänka efter lite mer.

Hursomhelst så gillade jag verkligen Gran Canaria och Playa del Ingles och jag skulle kunna tänka mig att åka tillbaka dit igen även fast det är lite väl dyrt..

+ Maten                                             - Dyrt
+ Fina hotell
+ Bra väder tidigt på våren
+ Trevlig befolkning

Bungalowen där vi bodde

Maspalomasöknen

Stranden

Våran favoritrestaurang

markus

Har haft en underbar helg som började med idol i luleå tillsammans med mamma. I lördags fyllde Markus år så då var jag och fikade hos honom och sen följde jag honom på en hemmafest. Riktigt rolig helg och grattis än en gång min älskade markus <3

Gammal bild från när markus pluggade i Gran Canaria

tisdag

Idag har jag tagit ännu en spruta och den här gången var det influensavaccinet eftersom inlfluensan tydligen är ganska stor i thailand nu så man vill ju inte riskera något. Har dock ganska ont i armen men de går väl över. Imorgon ska jag träffa fina Rebecka på stan och äta lunch och ha det allmänt trevligt. Sen ska vi jobba med våra små barn på sweden sport academy.

NU: läsa lite om thailand och sen sova (kan inte få nog av att läsa om olika öar och städer!)

helgen som var

Har haft en riktigt bra helg! I fredags var jag hos Sara och såg på idol tillsammans med Jessica och Jossan men de blev att åka hem direkt efteråt så att jag skulle orka upp och jobba dagen efter. Lördagen gick ganska segt eftersom jag jobbade från 07.45 - 21-00, men jag ska inte klaga, det ger bra med pengar :)

På lördagkväll åkte jag till Markus och där har jag varit ända tills idag. Vi har haft en riktigt mysig helg, pratat massor om asien som jag förövrigt tänkte börja skriva om här snart. Igår fick vi så mycket julkänsla så vi bestämma oss för att baka julgodis och lyssna på julmusik. Vi gjorde sjuuukt goda julgodisar med chokladöverdrag och chokladkola inuti. Haha vet inte riktigt om ni förstod de där men kolan intui smakade nästan som fudge och det var såå gott!

Idag har jag varit på Afropower dance med Ida, grymt kul! De var andra gången jag testade på de och förmodligen blir det fler gånger!

work

Igår kände jag att asienresan verkligen närmar sig, var nämligen och tog vaccin mot japansk hjärnhinneinflammation och de ska bli några fler sprutor innan vi kan åka iväg.

På kvällen åkte jag, Rebecka och Hanna till Ylva och hade det hur mysigt som helst. Vi åt kladdkaka och pratade nonstop i fleera timmar.

Ikväll ska jag till Sara och se idol me några tjejer, men måste försöka lägga mig tidigt idag för jag har fått veta att jag ska jobba imorgon. Ska få jobba där jag jobbade i somras och eftersom det är lördag tjänar man goode bra. Är dock en väldigt seg arbetsdag.. 07.45 - 21.00.. Jaja de ska nog gå bra! :)

Ylva på en fotosession i somras

happy day

Har haft en riktigt härlig dag idag! Den började med en mysig frukost framför några Gilmore Girls -avsnitt och sedan begav jag mig in till stan med mamma för att äta lunch på Thai Garden. Sen gick vi runt på stan ett tag till och efter några timmar var det självklart dags för lite mer att äta så vi bestämde oss för att fika och tjattra på ett tag. Och vet ni vem jag träffade sen? Världens finaste underbara Ylva! Blev helt chockad när jag helt plötsligt såg henne så hon fick en stor kram och vi hann prata på ett tag. Imorgon får jag ju träffa henne igen för då vi ska ha tjejkväll!

Idag har jag även hunnit åka förbi kommunen och höra om de finns nått vikariejobb som personlig assistent och även anmält mig som ledsagare. Och ikväll har jag varit på min brors body pump pass och som jag har svettats! Måste bara få skryta lite om min bror och säga att han är grymt duktig på att hålla i pass.

Har varit så glad idag och efter body pumpen blev allt bara ännu bättre! :D

halloween

Har varit lite seg med bilderna men nu har jag äntligen laddat in bilderna på datorn. Jag var utklädd till Mimmi Pigg som ni ser på bilderna nedan. Hur som helst så hade vi riiiiktigt skoj! :D

Mimmi Pigg och Michael Jackson

Gaycowboyen och min snygga pirat

50-tals Hanna och julgranen

sushi

Idag har jag ätit sushi för första gången i mitt liv! Karro skulle bjuda mig på en sushimiddag så vi åkte till luleå och shoppade lite och sen åt vi på Sushibar (tror jag de hette). De var helt okej med sushi, inte jättegott men inte heller dåligt. De godaste var med laxen tyckte jag. Tror dock att jag måste äta det några fler gånger innan jag kommer att älska det.