migrän

Anledningen till att det inte blev något inlägg igår var att jag fick migrän på kvällen. Det är något av det värsta jag vet. De som inte har haft migrän kan knappast föreställa sig hur det är. Jag har nästan alla symptom som går att ha när det gäller migrän. Igår när jag stod och packade ner saker som jag skulle ta med mig till pappa fick jag den obehagliga känslan, min vänstra arm och hand domnade bort, det kändes inte som att de tillhörde min kropp. Sedan börjar det flimmra framför ögonen och sedan kommer den hemska huvudvärken. Ibland domnar även munnen bort och då kan man knappt prata, det blir bara en massa sludder. Men det skulle nog inte gå att prata ändå eftersom att jag glömmer bort ord och sätter orden i fel ordning i meningen. Det låter nog ganska kul skulle jag tro. Samma sak är det när det gäller att skriva, det är väldigt svårt att komma ihåg hur allt stavas. Allt blir helt enkelt helt fel. Men om jag hinner ta medicinen innan brukar jag slippa det jobbigaste. Får jag huvudvärk innan jag tagit medicinen är det kört. Då kommer jag att bli liggandes flera timmar framöver.

Det värsta "anfallet" jag någonsin har haft var före jag fick min migränmedicin. Jag skulle tro att det är något av de värsta jag har varit med om. Då låg jag en hel dag med alla dessa migränsymptom, inte roligt. Nu finns det ett "klagoinlägg" här i min blogg, jag vet att ni har längtat! Eller så inte.


Kommentarer
Postat av: sofia

nåååh, lilla vännen!

2008-01-25 @ 17:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0