båttur

Idag blev båtturen av och jag måste säga att det var tur att den blev idag istället för igår. Det har nämligen varit strålande sol hela dagen idag så det var perfekt väder för en utflykt. Båten vi åkte med hade 3 däck, högst upp ett soldäck, ett restaurang/bar-däck och ett "vanligt däck" längst ner. Det blev en ganska gungig resa till det första stället men det var väldigt skönt att ligga uppe på soldäcket och bara njuta. Första stället vi kom till var jättefint och det var tydligen meningen att vi skulle snorkla där men snorklingen var inte alls bra! Trots det fina vattnet så var det alldeles för dålig sikt, vi såg lite koraller men inte alls så mycket som vi sett innan. Man kunde även fiska på båten om man ville men det verkade inte alls vara bra fiske så det blev inget fiske för oss.

Efter det åkte vi till en ö som hette Koh Rong Samloem till en väldigt lång strand. Den stranden som vi var på hade tydligen vårat båtföretag köpt upp så vi var den enda båten som kunde få komma in där. Där var det verkligen ett paradis! Alldeles kritvit strand som knastrade som snö under fötterna för att den var så finkornig och alldeles blått vatten. Det var helt klart en av dom finaste stränderna vi sett!

När vi befann oss på den där ön så fick vi följa med guiderna vi hade med oss på båten på lite äventyr. Vi gick först på lite "riverwalking" i en flod där guiden berättade om olika träd och saker runt omkring. Sen gick vi även på en liten tur in i djungeln på ön och fick se lite mer natur. Det var en riktigt vacker ö som är väldigt orörd!

snorklingstället
soldäcket
våran båt
jag på den vackra ön
riverwalking
inåt landet på ön
avnjuter en mars-shake efter ännu en BBQ kväll