malmsmashen

I fredags gick tåget som sagt upp till Gällivare. Tågresan var trevlig och när vi kom fram kändes det att vi var mer norrut än Piteå. Det var väldigt kallt! Vi ringde till Ove och han kom och hämtade oss och körde oss till skolan där vi skulle bo. Piteå hade inte en speciellt stor grupp med sig till denna tävling så i vårat klassrum var vi tre piteåtjejer. Men sedan kom det en tjej från jokkmokk (den enda därifrån) som tydligen skulle bo med oss, det var en trevlig tjej. Under kvällen blev det en hel del hänga gubbe på whiteboardtavlan, jag tror aldrig jag har gjort så mycket hänga gubbe som jag gjort under den här helgen! När vi sedan gick och la oss på fredagen så tog det ett tag innan vi somnade och alla sov verkligen jättedåligt. Vi hade vaknat hela tiden och bara låg och väntade på att vi skulle gå upp. Men trots att vi sovit dåligt var vårat humör ändå på topp. Skulle kunna tro att vi gick på överskottsenergi hela helgen.

När vi kom till hallen på lördagen skulle vi spela dubbel och mix, singel blev inte förrän på söndagen, vilket kändes lite konstigt. I dubbel var det bara en pool med tre stycken i U17 och jag och Ida vann båda matcherna så vi vann den klassen. Tror dock det hade varit lite roligare att få spela i B, för det blev ju inte speciellt många dubbelmatcher för oss. I mix gick det också väldigt bra, jag spelade med Ludvig Boström från Skellefteå. Han är verkligen en trevlig och glad kille och dessutom väldigt duktig. Vi vann våran pool och gick alltså vidare till slutspel. Slutspelet skulle vara klart på lördagen, men så blev det inte. När jag och Ludvig spelade semifinal ropade de ut att finalen skulle bli på söndagen istället för att klockan hade blivit så mycket. Vi gick vidare till final där vi vann mot våra dubbelpartners Ida och Jesper.

På söndagmorgon var det dags för singel. Singeln var dock inte helt på topp i helgen, men det gick bra från och till. Första matchen förlorade jag och de två andra vann jag. Men det var så att två till också hade förlorat en och vunnit två i min pool. Så det blev seträkning. Det resulterade i att jag blev pooltvåa och gick vidare till semi där jag åkte ut. Ida, min ständiga dubbelpartner tog sig till final där hon vann över Emelie. Men jag blev ju faktiskt trea i singel, så även fast singelspelandet inte kändes så bra under helgen så gick det ändå gode så bra ändå. Guld, guld och brons, det är vad jag fick i denna tävling.

De tre piteåtjejerna tog med sig hem 7 medaljer på 3 personer! Inte illa.

Nu har ni fått ett lite mer utförligt blogginlägg om en tävling. Förut har jag inte orkat göra det, men jag tänkte att jag lika gärna kunde göra det idag nu när jag har lov och allt!

image16

Kommentarer
Postat av: hanna

tack för i helgen tjejer :)

2008-02-26 @ 11:55:37
Postat av: Emma

tack själv! :) det var grymt skoj!

2008-02-26 @ 12:10:08
URL: http://astromemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0