estetisk

Estetiskt val på torsdagar, så ser det ut för mig framöver. Jag hade faktiskt hellre gjort bort det före jul. Nu slutar vi nämligen 16.20 istället för 13.15, det känns lite tärt. Idag fick vi dock sluta tidigare, så det börjar nästa vecka. Men det går nog bra ändå, för när man väl börjar brukar tiden gå ganska snabbt. Syslöjd är faktiskt helt okej. Det svåra är bara att bestämma vad man ska göra. Vår första uppgift är att designa en väska, det kan nog bli ganska skoj. Fast det kommer nog vara lite svårt att bestämma sig för hur den ska se ut och rita mönster till den. Det var i alla fall ett självklart val att det blev syslöjd jag skulle tillbringa mina torsdagseftermiddagar med. Bild var bara att stryka direkt, jag har helt enkelt ingen konstnärlig känsla för att rita och måla. Musik hade jag däremot kunnat tänka mig, men det kändes som att det kanske skulle bli lite långtråkigt. Träslöjd, nej det är inget för mig och drama visste jag inte ens om att det fanns. Syslöjd blev det alltså.

2 korta och 3 långa dagar innehåller veckorna fram till sommarlovet. Jag känner mig dock ändå glad och positiv inför denna terminen. Vårterminen flyter alltid på bättre och sedan är det ju sommarlov.

Jag måste bara få säga att jag är väldigt glad idag och jag har ingen aning om varför. Så nu tänkte jag ta vara på mitt glada humör och inte fastna framför datorn. Jag är mästare på att bli sittandes framför datorn i flera timmar. Det måste jag ändra på. Så när jag har satt den sista punkten på detta inlägg ska jag gå och göra något annat. Var det där den sista punkten? Näe. Den får bli nu. Eller nu. Okej, NU.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0