rabarberpaj

Min första arbetsvecka har börjat bra. Jag hamnade på musikhögskolan med 4 andra trevliga tjejer och där ska jag spendera 3 veckor. Vi får klippa gräs, buskar, rensa ogräs, olja möbler och massa annat för att fixa till innergårdarna och gården runt huset. Det är rätt kul, men jobbigt att stiga upp så tidigt eftersom jag börjar 7. Jag är svintrött hela dagarna, jag är verkligen inte någon morgonmänniska. Men jag härdar för pengarnas skull och jobbet är trots allt kul. Jag dricker flera koppar varm choklad och kaffe varenda dag eftersom vi har en kaffeautomat i fikarummet. Inte illa va? Idag på lunchen var vi helt slut så alla somnade en liten stund innan det var dags att gå ut igen.

Nu ska jag göra B-fasen och sen ska jag äta årets första rabarberpaj. Jag älskar rabarberpaj, då känns det verkligen som att det är sommar. Sen kommer jag förmodligen att stupa i säng, är så otroligt trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0