Gran Canaria "igen"

Nästa resa som gick av stapeln var år 2009 som också gick till Gran Canaria, men denna gången till Arguineguin. Och varför vi åkte dit igen var för att Markus pluggade till massageterapeut där. Mamma följde med men egentligen handlade väl resan mest om att jag skulle få träffa markus.

När vi kommit fram till vårat hotellrum väntade ett magiskt ögonblick bakom dörren några minuter senare. Att få träffa min älskade markus efter så lång tid var helt underbart, jag kunde inte förstå att han var där!
Själva byn Arguineguin som vi bodde i var inte så jätterolig, den var väldigt liten och det fanns inte så mycket att göra. Men det gjorde ingenting för jag hade ju markus. Vi låg mest vid poolen men vi gick även till en strand och badade ibland. Vädret var bra hela resan och hotellet var jättefint förrutom att vi hade tre kackerlackor på rummet tre dagar i rad...

En dag gick vi på en promenad till hans skola som låg högst upp på berget och den dagen var det inte lite varmt!! Sen fortsatte vi till lägenheten där han bodde och det såg faktiskt hemtrevligt ut, speciellt med tavlan på mig vid hans säng.

Vi gjorde en utflykt som var till Puerto Rico, vi åt middag där och gick vid den fina hamnen. Puerto Rico är väldigt mysigt och vackert så det var en perfekt kvällstur. Vi gjorde även en kvällsutflykt till Playa del Ingles och åt middag där och det såg ut precis som jag och mamma kom ihåg det eftersom det var 1 år sen vi var där.
Det var en helt underbar resa men det var väldigt svårt att skiljas igen.. Gran Canaria är ett fint ställe men jag åker hellre någon annanstans än Arguineguin eftersom det inte fanns så mycket att göra där.

+ MARKUS                                   - Lite att göra
+ Bra väder                                 - Lite restauranger och affärer
+ Mysig by                                   - Dyrt


Vårat hotell

Poolen

Påväg till Playa del Ingles

Utsikten från Markus skola

Kvällsutflykt till Puerto Rico

Puerto Rico




Kommentarer
Postat av: Markus

Det var underbart!<3

2010-11-25 @ 17:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0