malta

Den andra utlandsresan som jag gjorde var inte en vanlig hederlig charterresa. Jag slog på stort istället, jag tjatade och tjatade på mamma om att jag skulle få fara på språkresa. Hur jag egentligen vågade fara har jag ingen aning om, jag var 15 år och ganska blyg och skulle fara alldeles själv. Eller jag kände faktiskt en kille från kiruna som jag spelat badminton med som också skulle me men jag umgicks knappt med honom ändå.

Hursomhelst så skulle språkresan gå till Malta, en liten medelhavsö. När vi kom fram till St Julians på Malta så skulle min värdfamilj hämta mig men de hade glömt bort mig! Inte speciellt bra start på resan..

Men när jag sedan fick lära känna alla underbara människor på språkresan så blev allt genast bättre. Vi gick i skolan några timmar varje dag men vi hade massor med aktiviteter inbokade också. Vi upptäckte nästan hela Malta och små öar runt omkring. En riktigt höjdare var när vi åkte till Comino på en helg, där var det såå otroligt vackert med det turkosaste vatten jag sett! Malta är en väldigt vacker och mysig ö som har väldigt bra väder (på somrarna iaf). Det var fruktansvärt varmt när vi var där, 40 grader en stor del av resan som förresten pågick i 3 veckor.

Värdfamiljen jag bodde hos var väldigt trevlig och lagade supergod mat eftersom de båda var kockar men huset var minimalt och sluskigt.. Det var iaf en stor upplevelse att få bo me dem och några andra studenter eftersom man fick se hur de bor i Malta.

Jag måste säga att våra språkreseledare var en besvikelse, om man ringde och behövde hjälp med något så var de inte direkt hjälpsamma.. Enda gångerna när de var till hjälp var under utflykterna.

Språkresan till Malta förändrade mitt liv och jag är glad att jag vågade åka. Jag utvecklades som person och fick lära mig att klara mig själv. Det händer dock mycket hemskheter på språkresor men har man rätt inställning när man åker kan det inte gå annat än bra! Underbara människor och minnen för livet <3

+
Underbara människor                              - Dåliga ledare
+ Utflykterna                                                                             
+ Vacker ö
+ Personlig utvekling
+ Vädret



I de här "radhuset" bodde jag

Rummet som jag delade med tre andra

Mina underbara vänner jag träffade


Comino

"Fönstret"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0