marshmallowsfudge

Igår gjorde jag marshmallowsfugde och jag måste säga att det var den enklaste fudgen jag gjort! Fudge brukar nämligen vara ganska svårt att få perfekt men den här var lätt att få till och blev supergod.

2½ dl socker
2 dl vispgrädde
100g smör
25 st marshmallows (stora)
200g mörk choklad

1. Blanda socker, grädde, smör och marshmallows i en kastrull och värm under omrörning tills marshmallowsen smält.
2. Koka 10 min utan att röra om.
3. Ta av kastrullen från plattan och rör ner chokladen.
4. Häll smeten i långpanna ca. 20x30 täck med bakplåtspapper.
5. Låt stelna och skär sedan upp i bitar.


Kommentarer
Postat av: Dick och Louise

oj, så gott det där verkade vara, det måste vi prova göra. Så bra att du skrev ned receptet. kram

2011-12-02 @ 19:03:57
Postat av: Anonym

Hmm, namn så gott det här ser ut, kram mamma

2011-12-05 @ 12:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0