mozartkulor

Igår var det tredje advent och jag hade riktig julstämning. Markus var här och jag bjöd han på lite hembakt julgodis, glögg och pepparkakor. Jag bakade även mozartkulor, det tog sin lilla tid eftersom jag gjorde så många men de var bara mysigt och dessutom hade jag julmusik och tända ljus. De kan ju inte bli en så mycket bättre advent!

Mozartkulor:
250g mjuk nougat
200g blockchoklad (mörk eller ljus, jag valde ljus eftersom jag inte tycker om mörk)
Mandelmassa

Hur mycket man behöver av allt beror helt på hur många och hur stora kulor man vill göra.

1. Rulla nougaten till små kulor och låt de sedan stelna
2. Platta ut mandelmassan och klä in kulorna i den
3. Smält chokladen och doppa kulorna i chokladen
4. Låt stelna

alla tre ljus lyste så fint under bakningen

Kommentarer
Postat av: Inger

Vad mysigt du verkar ha det i din lilla lägenhet.....va kul att du tycker så mycket om att baka. God Jul på dig Emma om vi inte hörs på något annat sätt. Du kanske kommer hem till Piteå under julen......Kram på dig gumman.

2011-12-12 @ 22:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0