kuala lumpur

Igår kom vi fram till Kuala Lumpur efter en lång och jobbig bussresa. Ingen av oss kunde sova speciellt mycket så vi var väldigt trötta när vi kom fram kring 6-7 på morgonen och skulle börja leta hotell. Vi hittade ett bra tillslut men då fick vi inte komma in förrän kl 13 så istället för att gå och vila åkte vi till köpcentret KLCC där också Petronas towers (twin towers) som är ca. 450 m höga finns. Vi hade tänkt åka upp i dom men biljetterna var slutsålda. Men häftiga var dom!

Vi gick runt i två shoppingcenter igår och så såg vi även två filmer på bio. Det är grymt billigt att gå på bio här. Det enda som är dåligt är att de är så himla kallt i salongen. Vi beställde popcorn dessutom eftersom vi inte ätit det på länge men det visade sig vara caramelpopcorn.. usch. Vi såg iaf I am number four som var helt okej men slutade lite konstigt och The Rite som visade sig vara en film om exorcism som var väldigt obehaglig. Och åldersgränsen hade dom satt till 13 år, jag hade inte sett den om jag var 13.. Kan tyvärr inte utlåta mig om filmen var bra eller inte eftersom vi såg denna igårkväll och jag somnade efter halva filmen.

Vi gillar Kuala Lumpur, staden känns ren och fin och det finns mycket att göra. Den känns inte alls lika hektisk som bangkok. Idag ska vi nog åka till något shoppingcenter igen tror jag och sen åker vi vidare till Chiang mai i norra thailand imorgon. Vi har bokat flyg med air asia så vi slipper en massa långa bussresor ända upp dit.

utanför KLCC
twin towers

Kommentarer
Postat av: Moster Linda

Hej Markus och Emma! Vilka gigantiska torn! Mäktigt! Kul att ni har sällskap av Joar, hälsa att han är väldigt lik sin far :))

Tack så mycket för vykortet, vi blev så glada!!

Kram från Linda o Daniel

2011-02-28 @ 13:22:06
Postat av: Markus

Jo det var extremt höga torn :) Joar sa: "ska hon börja med att förolämpa mig" haha

2011-02-28 @ 15:26:22
Postat av: Tuula

Häftig bild på dig Markus. Har räknar att du är minst 21 våningar lång :)

kramar till er båda två

2011-02-28 @ 22:13:26
Postat av: Markus

Haha jo växt lite av solen ;)

2011-03-01 @ 07:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0