snorklingstur

Idag har vi varit iväg på en snorklingstur runt ön under hela dagen. Det var väldigt blåsigt på vissa delar av havet så det var väldigt höga vågor. Första stoppet var en vik som kallades "shark bay" där det var meningen att vi skulle kunna se hajar. Men vi såg aldrig någon och dessutom så hade jag problem med min glasögon så jag var inte i så länge. Några sa att de hade sett några småhajar dock.

Men när vi kom till nästa stopp så blev allt genast mycket bättre där var det mycket lugnare och siktdjupet var väldigt bra. Där såg vi massor av fiskar i alla möjliga färger, regnbågsfiskar, orangea, blåa, randiga, till och med doris i hitta nemo ;) Vi fick även mata fiskarna så de svärmade massor av fiskar runt en hela tiden.

Det tredje stoppet var på stranden där vi faktiskt bor så vi tänkte att det inte skulle vara något speciellt. Men vi såg faktiskt en hel del fina fiskar här med, ungefär samma som förra stället men inte riktigt lika många.

Fjärde stoppet var en liten ö strax utanför ko tao som även är en nationalpark. Där var det väldigt vackert med riktigt turkosblått vatten och fin sand. Vi snorklade en liten stund här me och så fort vi hoppade i kom det massor av stora regnbågsfärgade fiskar fram till oss. De var verkligen inte blyga av sig utan följde me oss när vi simmade.

Det har varit en riktigt bra dag och spännande med all snorkling, lite synd bara att det var så höga vågor. Vi hade sol på alla ställen utom på det sista stoppet vilket var lite synd eftersom det var så vackert där.

Imorgon ska vi åka till Koh Samui på morgonen och det ska tydligen vara ganska mycket vågor imorgon också vilket jag gruvar lite för. Men jag hoppas det går bra och att vi inte blir sjösjuka :)

markus matar fiskarna
jag var lite less på thaimat så de blev en pizza

Kommentarer
Postat av: Christina

Hej Emma!! Vad skönt att du mår bättre..inte kul att va så långt borta när man mår dåligt...då är ju alltid hemma bäst :) Ni ser ut att uppleva så mycket och det ska bli kul och spännande när ni kommer hem, att få se foton och höra er berätta om allt ni sett och gjort...Hälsa och sköt om er.

Kram Christina

2011-01-31 @ 18:37:38
Postat av: Pappa

Oj vad jag blev hungrig när jag såg din pizza...Ha de bra. Kram...

2011-02-01 @ 23:22:11
Postat av: mamma

Vad läckert med fiskar som Markus matar. Min skype är fixat. Håller med, pizzan ser läckert ut.. Ha det bra,puss o kram

2011-02-02 @ 13:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0