koh chang

Nu befinner vi oss på det sista stället innan det bär av till sverige. Igårmorse åkte vi från kambodja till ön koh chang i thailand, resan skulle ta kring 5 timmar med båt och buss men den tog 12 timmar! Vi åkte tidigt på morgonen och var framme sent på kvällen, men allt löste sig och vi bor på ett fint hotell. Idag har det varit fint väder och strålande sol så vi har legat på stranden här nere som kallas för White Sand Beach. Den är faktiskt väldigt fin med blått vatten trots att ön ligger nära bangkok. Vi trodde att det skulle se ut som i typ hua hin där det var vatten och strand som var mer lik sveriges.

Ikväll blev vi lite överraskade också när Ottar (markus barndomskompis som är bror till joar som vi träffat tidigare) helt plötsligt befann sig här på koh chang. Vi hade bestämt att vi skulle träffas här men vi trodde inte att han skulle komma redan ikväll. Ikväll har vi bara taigt det lugnt, suttit på stranden och druckit en drink och rökt vattenpipa. Vi kommer förmodligen att bli kvar här resten av våran resa och bara ta det lugnt, njuta av den sista tiden helt enkelt.

en fin solnedgång när vi åkte med färjan till koh chang
white sand beach
markus på stranden ikväll
ottar
eldshow på stranden, en jätteliten kille gjorde också en massa tricks! (han måste ha varit typ 5 år bara)

Postat av: mamma

Vilken fin solnedgång. Nu är det bara att njuta av sista veckan, sola och lata sig o samla krafter till vardagen i Sverige. Nu räknar jag dagar när ni kommer hem :)

puss o kram mamma

2011-03-20 @ 19:59:44
Postat av: mamma

Vilken fin solnedgång. Ta nu o vila o hämta krafter till hemresan.Har redan börjat räkna dagar tills ni kommer hem :)