phnom penh

Nu är vi framme i Phnom Penh efter en 5 timmars lång bussresa. Riktigt bekväm resa faktiskt och det kostade bara 6 dollar! Vi har inte hunnit se så mycket av staden ännu men vi gillar den än så länge. Kambodja är härligt, vi tycker verkligen om atmosfären här. Imorgon ska vi dock fara på lite mer hemska saker, killing fields, s21 och sånt.

Igår gjorde vi inget speciellt i Siem Riep, vi gick runt lite på olika marknader och åt god glass osv. På kvällen gick vi till Night Market som var en väldigt mysig marknad med massa fina saker. Jag gjorde även en manikyr för första gången på våran resa, riktigt skönt och väldigt fint resultat. Markus tog en fotmassage medans och den kostade bara 3 dollar och min manikyr 5 dollar.

Just nu sitter vi på vårat hotellrum här i Phnom Penh som är fruktansvärt fint! Det är nog det finaste vi bott på hittills. Kommer inte ihåg hur mycket det kostade i dollar men i baht var det typ 900 baht/natt och vi har ju en budget på 1000 baht om vi så vill. Vi valde att bo lite dyrare här men vi trodde inte vi skulle få såhär fint för 900 baht! Vi gör nästan alltid om allt till baht för att veta om det är prisvärt eftersom vi är mest vana med den valutan.

jag i siem riep
en designad tuktuk i siem riep (tuktuken ser lite annorlunda ut i kambodja jämfört med thailand)
min manikyr
vårat hotellrum
vårat badrum

Kommentarer
Postat av: Tomas

Ni bor inte på backpacker området då antar jag? Där finns det pizzerior som säljer tappt pizza i varje gatuhörn. Antar att det är så kallade magic mushrooms i dem. Ett tips testa INTE dessa;)

2011-03-13 @ 19:39:24
URL: http://4-klovern.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag har ingen aning, vi bor väldigt nära floden iaf :)haha nä vi har då inte testat några sånna pizzor, har dock ätit sjukt goda kycklinggrillspett! dom är ju väldigt bra på typ chicken kebab och sånt här i kambodja :)

2011-03-15 @ 01:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0