saknar asien, men piteå levererar

Här hemma känns det lite kallt men väldigt vackert! Börjar vänja mig med kylan och luften känns så fräsch. Jag har haft fullt upp med att träffa folk och fixa med jobb hittills och så kommer det nog att fortsätta ett tag framöver. Och till helgen får jag äntligen träffa mina tjejkompisar igen, som jag längtat!

Tänkte göra några fler listor om resan:

Bästa maträtterna:
1. Chicken satay (thailand)
2. Chicken kebab BBQ (kambodja)
3. Green Curry with chicken (thailand)
4. Grilled Barracuda (malaysia)
5. Sweet and sour chicken (malaysia)

Haha som ni ser har vi levt mest på kyckling! Men det är ju så att de asiatiska länderna är bäst på kyckling, så vi har nog ätit kyckling i princip varje dag.. Och ibland lite fisk, barracudan t.ex., grymt god den med! Det här är ju min lista men jag tror att markus tycker ganska lika förrutom att hans älsklingsmat var chicken with cashewnuts i thailand.

Bästa snorklingen:
1. Similian Islands (thailand)
2. Perhentian (malaysia)
3. Koh Tao (thailand)
4. Koh Lipe (thailand)
5. Phi Phi (thailand)

De tre första var svåra att placera eftersom de tre ställena hade helt underbar snorkling på olika sätt! Koh Lipe hade helt fantastiskt koralliv, men inte lika mycket fiskar som vi sett tidigare.

similian, nog längtar man tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Klart du saknar det du upplevt, det är ju lite annat än Harry potter, fast det också var en annan värld i fantasin, men du har ju upplevt det verkliga livet i en annan värld.

Välkommen till verkligheten, men ni har ju fått va me om nått som ni aldrig kommer att glömma och et bär ni med er hela livet, men jag tycker det känns skönt att ha dej här hemma....Kram Pappa!

2011-03-30 @ 16:55:20
Postat av: Dick och Louise

Det är så skönt att ha er hemma:) Kul att du fortsätter skriva på bloggen, vi är trogna läsare oavsett om du skriver om Asien eller Munksund:)

2011-03-30 @ 17:21:11
Postat av: mamma

Välkomen hem. Idag har du fått uppleva shopping i Piteå med lite annan prisbild än i Asien :)

Du har redan kommit igång väldigt bra här hemma, fixat jobb, tränat barn i badminton o träffar kompisar. Borta bra men hemma bäst, eller hur? Skönt att få se och känna på dig :)

Kramar från mamma

2011-03-30 @ 17:41:35
Postat av: Markus

Ja, nu är vi hemma älskling. Håller med dig, Asien med alla våra upplevelser och minnen<3, men Piteå levererar

2011-03-30 @ 17:55:51
Postat av: pappa

Skönt att du kan se det fina i piteå ändå Markus,,, tänker på palten.

Fina ord till stumpan är ..Är den du är o var den du var,o jag kommer ändå att älska dej ,var du än befinner dej.

Mats Mvh.

2011-03-30 @ 18:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0