TURKIET

I början av augusti åkte jag och min pojkvän till turkiet. Det var väldigt välbehövligt eftersom jag har jobbat hela sommaren med två jobb. Vi åkte iaf till Side som är en lugn och barnvänlig liten stad, men som passar alla åldrar. Stranden var grymt lång och fullproppad av människor eftersom det var högsäsong. Väldigt fin strand var det också och knappt några stenar i vattnet. När jag var till Alanya för ett antal år sen så tyckte jag att stranden var lite väl stenig.

Side känns väldigt olik Alanya, det kändes knappt som att man var i samma land. När vi var till Alanya 2006 så var alla turkar så jobbiga och påstridiga men så kändes det inte alls i Side. Dessutom var Side väldigt mysigt, rent och fint. Och inne i centrum fanns det många små trånga gränder och en massa gamla ruiner så det kändes nästan lite som i Grekland.

Vårat hotell var väldigt fint och fräscht också och vi hade ett fint poolområde och så men vi låg mest vid stranden ändå. Det fanns många ställen på stranden där de hade gratis solstolar om man köpte något från deras restaurang och det gjorde vi ju varje dag.

Vi gjorde ingen utflykt under resan eftersom vi kände att vi bara ville ta det lugnt och äta en massa god mat. Vi shoppade lite fina grejjer också, turkiet har ju massor av kopior så det finns ju mycket att köpa. Nog för att alla butiker har i princip samma saker..

Jag tyckte verkligen om Side och jag skulle gärna återvända dit. Ett lugnt och mysigt ställe helt enkelt. Väldigt charteranpassat men det är väl det man är ute efter ibland. :) Fruktansvärt varmt var det också, närmare 40 grader i skuggan varje dag. Skulle gärna vilja återvända till Side under våren eller hösten och se hur det är då.

+ Billigt                           - Mycket folk under högsäsong
+ God mat                        - Vissa jobbiga turkar
+ Fint hotell
+ Fin strand

vårat hotellrum


min drink på stranden

hotellet


strandpromenaden

äter det goda turkiska brödet man får före maten


markus på våran 3-årsdag



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mysigt ni har haft det. Har ju hört er berätta om detta men det var roligt att läsa om det och se bilderna. Det är aldrig fel att ha sina små smultronställen. Kram mamma

2011-09-04 @ 13:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0