vit kladdkaka

Jag måste bara dela med mig av ett recept på vår favoritkladdkaka. Sedan jag hittade detta recept så är det denna kladdkaka som bakas när man är sugen på något riktigt gott! Den är fruktansvärt god och ännu godare blir det tillsammans med hallon eller andra bär.
 

Ingredienser:
2 ägg
2 dl socker
100g smör
100g vit choklad
2.5 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker

Så gör du:
1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Vispa ägg och socker tills det blir poröst
3. Smält smöret i en kastrull och rör ner chokladen och därefter äggsmeten
4. Rör (försiktigt) ner mjöl och vaniljsocker
5. Häll ner smeten i en smord form
6. Grädda i 15-20 minuter (Den kortare tiden ger en extra kladdig kaka)
7. Pudra med florsocker och låt kladdkakan svalna innan du serverar med bär (hallon passar perfekt!)
 
(Bild tagen från internet, men min ser såklart lika bra ut!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0